Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Zalety (nie)doskonałej obsługi klienta

Jedna rzecz, która nas łączy, to to, że wszyscy jesteśmy konsumentami / klientami. Wszyscy chcemy być obsługiwani wyjątkowo … Czy jednak na pewno …? Jako klient / konsument odwiedzam prawie codziennie różne punkty usługowe (kawiarnie, kina, pralnie, restauracje itp.), sklepy, instytucje...

Potęga kolorów

Nie od dziś wiadomo, że kolor stanowi jedno z podstawowych narzędzi wpływu. Dobór odpowiedniej barwy jest kluczowy podczas budowania własnej marki, pozwala wyróżnić się spośród konkurencji i zachęcić lub zniechęcić potencjalnych konsumentów do dokonania zakupu. O potędze kolorów należy...
Pierwsze szkolenia otwarte AVENHANSEN na Śląsku

Pierwsze szkolenia otwarte AVENHANSEN na Śląsku

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom naszych potencjalnych klientów postanowiliśmy wprowadzić do naszej oferty szkolenia otwarte w Katowicach. Stolica Śląska dołącza tym samym do innych dużych ośrodków miejskich w Polsce, w których można brać udział w tego typu szkoleniach adresowanych do...

Podążaj za tym, który wie - czyli siła autorytetu

Najbardziej znanymi badaniami poświęconymi tematyce wpływu, jaki wywiera na ludzi autorytet są te przeprowadzone w 1963 roku przez Stanleya Milgrama. Chciał on znaleźć odpowiedź na pytanie o przyczyny ślepego posłuszeństwa wobec zbrodniczych czynów, których cały świat był świadkiem podczas...

Trener Drużyny AVENHANSEN zaprasza na praktyczne szkolenia

Jak pisał Albert Carron ,,W sporcie podstawowym celem jest sukces. Bez spójności w wykonywaniu zadań trudno go osiągnąć, i dlatego trener musi być bardzo uczulony na potrzebę stosowania przeróżnych środków, które przyczyniają się do rozwoju spoistości zespołu, zarówno pod względem...

Wyznaczniki skutecznej perswazji - Cz. I

Cytując ks. Józefa Tischnera - ,,Umiejętność rządzenia ludźmi to przede wszystkim umiejętność perswazji.’’ Perswazja często, i błędnie, bywa utożsamiana z manipulacją. U podłoża manipulacji leży chęć wprowadzenia drugiego człowieka w błąd i wyegzekwowanie od niego pożądanego...

„Podstępny” merchandising

Według brytyjskich socjologów przeciętny człowiek, w ciągu całego swojego życia, spędza na zakupach około 130 dni czyli prawie pół roku. Inne źródła donoszą, że czas ten może wynosić nawet 3 lata! Bez wątpienia jest to aktywność bez której niemożliwym byłoby normalne funkcjonowanie...

Aperitif, digestif i … inne „trudne” napoje

Obecnie w niemal każdej restauracji wraz z kartą dań otrzymujemy równocześnie kartę trunków: napoje gorące, zimne, wina, drinki itp. Jeśli organizujemy przyjęcie w domu, lub jesteśmy gośćmi na takim przyjęciu napoje podawane są wszędzie. Bez względu na miejsce, rozpoczynając spotkanie...

Mnemotechniki - czyli jak skuteczniej zapamiętywać

Kilka lat temu na ekrany kin wszedł film pod tytułem ,,Jestem Bogiem”. Jego głównym bohaterem jest niespełniony pisarz, cierpiący na depresję będącą wynikiem jego ciągłego braku satysfakcji ze swojego życia. Za sprawą przypadku staje się on posiadaczem niezwykłej tabletki, po której...

„Magia” słów - czyli kilka słów o nieświadomym języku wpływu

Badania pokazują, że słowa mają tylko tylko 7% wpływu na całokształt naszej komunikacji z innymi. Ale te 7% musimy wykorzystać mądrze, ponieważ dzięki słowom przekazujemy sobie dziś zdecydowaną większość informacji. W efektywnej komunikacji za pomocą słów ważny jest nie tyle sam...