Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

W jaki sposób zarządzać doświadczeniami pracowników?

Employee experience - czym jest? Jak zarządzać doświadczeniami pracowników?

Przeżycia, emocje, wspomnienia - wszystko to razem tworzy jedno z najważniejszych pojęć świata biznesu, które znane jest jako Employee Experience. Czym dokładnie jest i jak można zarządzać doświadczeniami pracowników, by przekuć je w wartość dla organizacji? To pytania...
Jakie cechy powinien mieć pracownik odpowiedzialny za kontakt z klientem?

Jakich cech u pracownika odpowiedzialnego za kontakt z klientem poszukują pracodawcy?

Nie każda osoba w firmie nadaje się do pracy z klientem. Rola ta wymaga pewnych szczególnych cech, dzięki którym możliwe będzie wzbudzenie zainteresowania drugiej strony, a później zbudowanie relacji i często długofalowej współpracy. Pracodawcy nie wybierają...
Czego oczekuje generacja Z od pracodawcy?

Pokolenie Zoomerów na rynku pracy. Co jest najważniejsze dla generacji Z?

Na współczesny rynek pracy powoli wkracza tak zwana generacja Z. Do grupy tej zaliczamy osoby, które mają od 18 do 24 lat, ukończyły edukację lub są na jej finiszu i przygotowują się do zatrudnienia lub już podjęli pracę. Zoomerzy różnią się od poprzednich...
Co zrobić, gdy pracownik nie chce wykonać polecenia?

Co zrobić, gdy pracownik odmawia wykonania polecenia? Wyjaśniamy

Każdy pracownik, wraz z podpisaniem umowy z pracodawcą, zobowiązuje się do wykonywania szeregu poleceń zleconych przez przełożonego. Czasem zdarza się jednak, że osoby nie wywiązują się ze swoich zadań albo nawet otwarcie się im sprzeciwiają. Jak poradzić sobie z podobną niesubordynacją?...
 Jak rozpoznać w pracy osobowość narcystyczną?

Rodzaje osobowości narcystycznej w pracy - jak je rozpoznać?

Nazywanie kogoś “narcyzem” z pewnością nie zalicza się do komplementów. Chociaż cechy narcyzmu w większym lub mniejszym stopniu posiada każdy z nas, w niektórych przypadkach są one tak spotęgowane, że mówimy o osobowościach narcystycznych. To ludzie o silnej...
Jakie są przyczyny i skutki autosabotażu w pracy?

Co to jest i jak działa autosabotaż w pracy?

Autosabotaż to zjawisko, które może mieć poważne konsekwencje dla naszej kariery zawodowej. Czy kiedykolwiek byłeś o krok od realizacji dużego projektu lub pozyskania kluczowego klienta, a nagle wszystko zaczęło się psuć? Czy zdarzało się, że pomimo wielkiego zaangażowania i...
Czym jest syndrom gotującej się żaby w pracy?

Na czym polega syndrom gotującej się żaby w pracy? Jak sobie z nim radzić?

Niestety dość popularnym zjawiskiem w pracy jest długotrwały stres, frustracja z powodu dokładanych obowiązków czy toksyczny szef. Wiele osób pracuje w miejscu, które ma negatywny wpływ na zdrowie psychiczne. Pewnie nie raz zastanawiałeś się, co sprawia, że ciągle tkwią...
Czym jest komunikacja empatyczna? Jak rozwijać tę umiejętność?

Czym jest komunikacja empatyczna? Jak rozwijać tę umiejętność?

W dzisiejszym świecie umiejętność empatycznego porozumiewania się zyskuje coraz bardziej na popularności. Komunikacja oparta na zrozumieniu, szacunku i uwzględnieniu potrzeb drugiej osoby może przynieść korzyści zarówno w sferze osobistej, jak i zawodowej. Dzięki empatycznemu podejściu...
Jak stawiać granice w pracy? Dlaczego warto je wyznaczać?

Jak stawiać granice w pracy? Dlaczego warto je wyznaczać?

Granice są niewidzialnymi barierami, które tworzymy sami, aby chronić się przed nadużyciami, nieetycznym postępowaniem lub zbyt głębokim zaangażowaniem. Wyznaczanie granic jest jedną z kluczowych umiejętności w życiu każdego człowieka. Dotyczy to też sfery zawodowej. Kiedy inny...
Jakie są skutki nepotyzmu w pracy

Na czym polega nepotyzm w pracy i jakie są jego konsekwencje?

Nepotyzm w pracy odnosi się do sytuacji, w której osoba na stanowisku decyzyjnym (menedżer czy dyrektor), faworyzuje bliskie osoby, takie jak rodzina czy przyjaciele, przy podejmowaniu decyzji dotyczących rekrutacji, awansów i przyznawaniu przywilejów. Taka praktyka, mimo...