Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Niestandardowe metody promocji

Do klasycznych i najczęściej spotykanych metod promocji należą takie jak reklama i strona w internecie, reklama wyświetlana w telewizji lub radiu. Większość małych i większych biznesów wykorzystuje te media do zainteresowania klientów swoją ofertą. Lecz w dzisiejszych czasach wymienione...

Negatywne skutki rekrutacji kandydatów

Osoby zajmujące się procesem rekrutacji i selekcji kandydatów swoją uwagę skupiają na wyłonieniu jednostki, która będzie najodpowiedniejsza na dane stanowisko. Oczywiście taki obrót sprawy nikogo nie powinien dziwić i jest jak najbardziej oczywisty, ponieważ temu przecież służy procedura...

Tworzenie stanowiska pracy

Zazwyczaj, kiedy myślimy o budowaniu nowego stanowiska pracy, do głowy przychodzi nam fizyczne zorganizowanie przestrzeni, narzędzi i najbliższego otoczenia, wśród których przyszły pracownik będzie sie poruszał. Okazuje się jednakże, że wyżej wymienione czynności tworzą jedynie etap zamykający...

Walking managment

Zarządzanie wielkim przedsiębiorstwem jest niewątpliwie ciężkim zadaniem. Ilość obowiązków na najwyższych szczeblach korporacyjnej drabinki sprawia, że nie zawsze można znaleźć czas i sposobność do podtrzymywania rzeczywistych relacji ze swoimi współpracownikami. W momencie gdy firma...
Inteligencja społeczna - czym jest i jak ją rozwijać?

Inteligencja społeczna - czym jest i jak ją rozwijać?

Ostatnimi czasy zatraciliśmy się w dążeniu do bycia perfekcyjnymi. Zadbani dzięki starannej porannej toalecie, po pracy biegniemy z dzieckiem na angielski, a następnie, w trosce własne o zdrowie, udajemy się na basen. Wieczorem jeszcze szybki kurs hiszpańskiego, kieliszek czerwonego wina...

Absurdy polskiego stanu zatrudnienia

Nie wiem, jak pozostali, ale ja już nie reaguję na pojawiające się komunikaty: bezrobocie spada, bezrobocie drastycznie rośnie. Nie wiem, czego innego można się zresztą spodziewać po okresie letnim, kiedy to multum ludzi zostaje zatrudnionych przy pracach sezonowych, tym bardziej, że ten sam...
W jaki sposób badać zaangażowanie pracowników

Jak badać i zwiększyć efektywność pracowników? Co wpływa na ich zaangażowanie?

Pracownicy to bez wątpienia trzon firmy i główny czynnik napędzający postęp w obrębie przedsiębiorstwa. To od jakości pracy wykonywanej przez nich zależy, jak organizacja będzie postrzegana na rynku. W dobie tak dużej konkurencji liczy się przede wszystkim dobre zrozumienie potrzeb...

Internet – sposoby wykorzystania w marketingu

Komunikowanie się jest wrodzoną potrzebą ludzką. Przychodząc na świat, instynktownie poszukujemy możliwości uzyskania kontaktu z innymi ludźmi. Ten naturalny proces zawsze jest uwarunkowany specyficznymi warunkami kulturowymi i cywilizacyjnymi – dziś z całą pewnością uzyskanie kontaktu...
Miękkie i twarde techniki zarządzania – definicje, podstawy typologii i przykłady

Miękkie i twarde techniki zarządzania – definicje, podstawy typologii i przykłady

Sposób postępowania z pracownikami, a zwłaszcza metody motywowania ich do efektywniejszej pracy, uległy na przestrzeni lat zmianie. W dzisiejszej firmie techniki stosowane przez menadżerów mają głównie za zadanie zachęcenie podwładnych do bardziej wytężonej pracy poprzez stwarzanie...
 jak przestać być nieśmiałym w pracy

Jak pokonać nieśmiałość i dostać wymarzoną pracę?

Ciągle słyszymy o byciu przebojowym, przedsiębiorczym, pełnym entuzjazmu i zapału. Usilnie więc dążymy do tego, aby się takimi stać, bądź przynajmniej być postrzeganym tak przez innych. Tego niejako wymaga od nas dzisiejszy rynek pracy. Co jednak z tymi, których większość z...