Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

jak radzić sobie z bierną agresją w pracy

Czym jest bierna agresja w pracy? Wyjaśniamy, jak sobie z nią radzić

Nawiązywanie relacji w miejscu pracy często wiąże się ze współpracą z członkami zespołu, ale może również wymagać pokonywania trudnych sytuacji. Zdarza się, że współpracownicy uciekają się do zachowań pasywno-agresywnych, gdy czują się zdenerwowani lub niedocenieni...
kiedy ambicja przeszkadza w pracy

Ambicja - pomaga czy przeszkadza w pracy?

Często słyszymy, że aby osiągnąć sukces zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym, trzeba mieć ambicję. W końcu dążenie do wyznaczonego celu ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia konkretnych rezultatów. Większości z nas nie brakuje wysokich aspiracji - wszyscy chcemy podwyżki,...
 jak poradzić sobie z nadmiarem obowiązków w pracy

Jak radzić sobie z nadmiarem obowiązków w pracy? 7 skutecznych metod

W obecnych czasach wydaje się, że większość ludzi ma za dużo obowiązków w pracy. Wiele osób narzeka na poczucie przepracowania, ale boi się powiedzieć przełożonym o zbyt dużej ilości spraw na swoich barkach. Nikt nie chce wypaść jako osoba leniwa, niezorganizowana lub niezaangażowana...
Trudny Klient? Doceńmy go, bo jest na wagę złota!

Trudny Klient? Doceńmy go, bo jest na wagę złota!

Trudny Klient. No właśnie. Co to, tak naprawdę znaczy? Tyle definicji, ile sytuacji. Ale czy wszystkie one mają jakiś wspólny mianownik? moim zdaniem tak. Jeden, ale fundamentalnie ważny. Asertywność. Trudny klient, poza wyjątkowymi sytuacjami (o często patologicznym podłożu),...
Efekt Zeigarnik a Trudny Klient

Efekt Zeigarnik a Trudny Klient

Rosyjska psycholog i psychiatra Bluma Zeigarnik, w połowie lat 20, ubiegłego wieku, podczas prowadzonych wspólnie z Kurtem Lewinem (niemiecki psycholog, prekursor action research i teorii zmiany organizacyjnej) badań, odkryła i szczegółowo opisała zjawisko, nazwane później...
Jak kreować dobre relacje  - tak, aby Klient nie stawał się trudnym?

Jak kreować dobre relacje - tak, aby Klient nie stawał się trudnym?

Temat Trudnego Klienta zazwyczaj rozumiany jest jako umiejętność radzenia sobie z relacją z Klientem w trudnej sytuacji. To zdarza się często. Temu poświęcone są szkolenia, seminaria, książki.  Tymczasem chciałam zwrócić Waszą uwagę na kwestię o wiele ważniejszą. Otóż...
Czym jest technika odzwierciedlania w komunikacji? Wyjaśniamy

Czym jest technika odzwierciedlania w komunikacji? Wyjaśniamy

Podczas rozmowy z klientem należy postępować tak, aby widział on zainteresowanie i czuł się traktowany w sposób wyjątkowy. Dlatego też w sprzedaży czy kontaktach biznesowych powinno się stosować techniki aktywnego słuchania. Jedną z nich jest technika odzwierciedlania w komunikacji.  Przeczytaj...
Co Cię motywuje do pracy - jak odpowiedzieć na pytanie o motywację podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Co Cię motywuje do pracy - jak odpowiedzieć na pytanie o motywację podczas rozmowy kwalifikacyjnej

,,Co cię motywuje do pracy" - to pytanie można usłyszeć prawie zawsze podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Odpowiednia motywacja do pracy wpływa na sposób realizacji powierzonych zadań. Pośrednio decyduje również o Twoich sukcesach i osiągnięciach. Jak zatem trafnie ująć w...
Jak powiedzieć coś o sobie podczas rozmowy o pracę, czyli autoprezentacja na rozmowie kwalifikacyjne

Jak powiedzieć coś o sobie podczas rozmowy o pracę, czyli autoprezentacja na rozmowie kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna, czyli rozmowa o pracę, może być dla niektórych osób bardzo stresującym przeżyciem. ,,Opowiedz coś o sobie" to jedno z pytań, które prawie zawsze się pojawia, obok pytania o doświadczenie zawodowe. Rekruterzy zgodnie twierdzą, że nawet 9 na...
SEO - czyli jak pisać, żeby Cię czytano?

SEO - czyli jak pisać, żeby Cię czytano?

  Od razu przechodząc do rzeczy i odpowiadając na pytanie zawarte w tytule - niestety nie wystarczy dobrze pisać. W dzisiejszym, cyfrowym świecie liczy się już nie tylko sprawne pióro autora, ale również to, czy jego tekst zostanie „podany pod nos” czytelnikom,...