Gra handlowa GO FAST

Gry są doskonałym narzędziem szkoleniowym. Gry angażują, uczą i ułatwiają zapamiętywanie. Gry tworzą sytuacje, w które gracze - uczestnicy szkolenia - angażują się emocjonalnie i uruchamiają pokłady podświadomości nieaktywne podczas ćwiczeń i symulacji w sztucznych warunkach sali wykładowej czy warsztatów. Gra zatem może stanowić nie tyle „próbę generalną” ale już „premierę”. Nasz umysł nie odróżnia bowiem sytuacji rzeczywistej od sytuacji wirtualnej „z gry” i  karze nam reagować dokładnie w taki sposób jakby to była rzeczywista sytuacja.


Szkolenie z użyciem gry strategicznej GO FAST


Seria Gier Handlowych „GO FAST” – powstała w wyniku wieloletniej pracy trenerskiej i coachingowej w branżach FMCG, farmacji, finansowej i innych – wszędzie tam gdzie umiejętności komunikacji, perswazji, negocjacji czy wywierania wpływu mogą mieć znaczenie.


Gracze angażują umysł świadomy w fabułę gry. Zajmują się zdobyciem rynku, utrzymaniem kosztów na właściwym poziomie, zdobywaniem pieniędzy i kontraktów. Dodatkowe gadżety takie jak: samochody, pionki, kostki i karty sprawiają ze gra jest atrakcyjna i ciekawa – pozwala na utrzymanie uwagi przez cały dzień praktycznych ćwiczeń.


Ciekawe jest natomiast to co dzieje się w podświadomości gdy styka się nowo ćwiczona technika z sytuacją z gry, którą umysł podświadomy bierze za sytuację realną. Gdy nowo ćwiczoną technikę połączymy z emocją uruchamia się proces kreatywnego poszukiwania rozwiązania, a po jego znalezieniu następuje automatyczne zapamiętanie ćwiczonej techniki. Innymi słowy uczestnik stając przed wirtualnym zadaniem z gry nie mając obciążeń ani strachu nie obawiając się ryzyka eksperymentuje z nową techniką co ma bardzo pożądane skutki.


Po pierwsze gdy popełnia błędy są to błędy w grze – łatwo jest więc je wychwycić innym graczom i sędziemu-trenerowi i zastosować korektę (mamy tu więc element typowego szkolenia scenki z korektą i feedbackiem) ale zawsze jest to „błąd” który nie bolał bo nie straciliśmy klienta w rzeczywistości tylko w grze. Uczestnicy uświadamiają sobie, że im więcej ćwiczą tym mniej klientów tracą w rzeczywistości.


Po drugie kiedy nowa technika zaczyna już funkcjonować w praktyce i coraz częściej pojawia się w grze to właściwe zdania kluczowe wypowiadane podczas negocjacji czy sprzedaży są zapamiętywane przez podświadomość a łącząc się z emocją pozytywną, której towarzyszy uczucie sukcesu (nagrodzone w grze wypłatą gotówki, zdobyciem lepszej półki lub innym bonusem) zostają na trwałe zapamiętane i mogą być użyte po raz kolejny z poziomu nieświadomej kompetencji najpierw w grze a potem od razu w praktyce handlowej w terenie z realnym klientem.


Przedstawiciele Handlowi grający w „GO FAST” zyskują ponadto wiele więcej niż tylko nauczenie się nowych metod i technik reagowania na zastrzeżenia klienta. Praca Handlowca to często tak zwana „samotna praca w zespole”. Zespół handlowy powinien stanowić spójną całość i reprezentować jedną wizję i strategię działania. W praktyce jednak każdy handlowiec pokonuje swą trasę sam a podwójne wizyty czy coaching mimo że konieczny często stanowi nikły procent wszystkich wizyt z klientami. Grając w grę na jednej planszy sześciu przedstawicieli handlowych (medycznych czy finansowych) obserwuje się nawzajem i uczy jeden od drugiego. W praktyce nie ma możliwości aby handlowcy podglądali swoje wizyty i obserwowali jeden drugiego. „GO FAST” umożliwia taki rodzaj nauki gdzie jeden uczy się od drugiego. W praktyce oznacza to, że wszyscy gracze angażują się w rozwiązanie sytuacji handlowej jaka przytrafia się któremuś z graczy i wszyscy przez to uczą się kilka razy szybciej niż w tradycyjnych szkoleniach.

Testując grę na grupie 100 handlowców autorzy gry zaobserwowali :*)

  1. Wzrost zaangażowania w szkolenie - z około 40% do 85%
  2. Opanowanie wiedzy (4 metody i 27 techniki) – z 20% do 56%
  3. Przeniesienie teorii do praktyki – z około 15% do 50%
  4. Czas efektywnie przeznaczone na ćwiczenie – z 25% do 90%



Gry angażują, uczą i ułatwiają zapamiętywanie. Większość rzeczy jakie umiemy nabyliśmy jako dzieci w formie gier i zabaw. Powrót do źródeł okazał się bardzo skutecznym narzędziem edukacyjnym. Okazuje się bowiem, że umysł osoby dorosłej bardzo tęskni za grą jako formą nauki, która pozwala zdobywać wiedzę i umiejętności w sposób ciekawy, angażując pozytywne emocje, eliminując ryzyko i stres związany z ewentualną porażką. Inwestowanie czasu, energii i finansów w gry dla pracowników stało się dziś wyzwaniem dla działów szkoleń i HR. Skonstruowanie lub zakup dobrej gry może okazać się doskonałą inwestycją w umiejętności i kompetencje podległego personelu.
    Seria „GO FAST” to gry dedykowane głównie dla Przedstawicieli Handlowych i ich kierowników i coachów. Zapraszamy do przeanalizowania czym jest „Go Fast” i jakie może przynieść efekty.

Rodzaje gieri:
Go Fast – klasyczne FMCG
Go Fast – matematyka handlowa
Go Fast – medical (przedstawiciele medyczni)
Go Fast – coaching (umiejętności coachingowe i liderskie)


*)
– badania były prowadzone w formie ankiet coachingowych oraz metodą porównawczą przez grupę 3 trenerów w dużej hurtowni branży FMCG (głównie chemia i kosmetyki) zatrudniającej około 80 przedstawicieli handlowych – badaniem objęto dla porównania 20 handlowców z innej firmy. Czas badania 6 miesięcy.


[MOBILE]

 

 

 


 

 

Powrót do strony z artykułami

 

 


 

AVENHANSEN Sp. z o.o. zezwala na kopiowanie i wklejanie na inne strony internetowe powyższego artykułu pod warunkiem dodania pod artykułem poniższego tekstu i dodania linka do tej strony:

Artykuł jest własnością firmy szkoleniowej AVENHANSEN Sp. z o.o.

Link do artykułu »

 


 

Podziel się spostrzeżeniami i przemyśleniami na temat opisywanego zagadnienia.

 

 
Gra handlowa GO FAST
Oceny: 4 z 5 z 98 głosów