Strategia sukcesu w social media

Media społecznościowe stanowią integralną część komunikacji firmy z otoczeniem. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie, że nie stanowią one jedynie dodatku, który ostatecznie sprowadza się do wybiórczych działań realizowanych za pośrednictwem dostępnych kanałów. W zasadzie nie możemy nawet mówić o kanałach w liczbie mnogiej, bo znakomita część polskich firm korzysta jedynie z Facebook’a. Zatem, jak wykorzystać synergię kanałów komunikacji i w strategiczny sposób przekuć ją w sukces naszej firmy?

 


Podstawowym elementem jest uświadomienie sobie w ogóle czym są media społecznościowe, jakie funkcje pełnią i w jakim celu powstały? Bo pierwotnym założeniem funkcjonowania wspomnianego już Facebook’a z pewnością nie był jego obecny biznesowy charakter. Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad potrzebami, jakie realizują dane kanały (mam tutaj na myśli nie tylko Facebook’a, ale i Pinteres, Twitter, Instagram, Youtube czy też Foursquare albo Linkedin). Należy również wyjaśnić czym są social media, otóż stanowią one kanały komunikacji w czasie rzeczywistym, czyli tu i teraz. Kolejną ważną kwestią jest zdefiniowanie tego, czy mój Klient komunikuje się i korzysta ze wspomnianych kanałów? Jeżeli tak, to w jakim aspekcie? I nie jest tutaj ważne, to co mi się wydaje, ani jakie są moje osobiste przekonania, ale stan faktyczny, czyli analiza danych. Powyższe kroki stanowią dopiero wstęp do pełnego ujęcia zagadnienia, które ostatecznie ma nas doprowadzić do wypracowania spójnej strategii komunikacji z rynkiem, celem realizacji celów organizacji.

 


Często jest tak, że firmy myślą, że to nie dla mnie, że na 100% mnie to nie dotyczy, ależ dotyczy, bo jeżeli Twój Klient tam jest, to jak najbardziej dotyczy Cię to w sposób bezpośredni. Problem procesu sprzedaży oraz odpowiednich narzędzi ten proces wspierający leży w braku adaptacji firm do zmieniającego się otoczenia i to zarówno pod względem technologicznym, jak i społeczno-organizacyjnym. Sukcesem zatem jest adaptacja - nie chodzi więc o to, że wygrają najsilniejsi, ale że zwycięstwo leży po stronie tych, którzy się najlepiej zaadaptują.

 


Zapraszam serdecznie na szkolenie „Starategia sukcesu w social media”, na którym pomogę Państwu zbudować plan działań marketingowych Państwa firmy w przestrzeni social media.


Do zobaczenia, Karolina Chrostek, Trener AVENHANSEN

 

Zapraszamy na szkolenia:

Strategia sukcesu w social media
Oceny: 0 z 5 z 0 głosów