„Potrzeba mi 3 minut, aby przygotować przemówienie 3-godzinne; 3 godzin, aby przygotować przemówienie 3- minutowe, a będę potrzebować 6-ściu godzin, jeśli doskonale znam temat” (Bismarc)
Każdy z nas pozostając w jakiejkolwiek relacji z innymi ludźmi, dostarcza im informacji na swój temat i czyni to za pomocą słów i/ lub niewerbalnie. Oznacza to, że chcemy tego czy nie – nie możemy nie wysyłać komunikatów na swój temat. Ludzie zaś, komunikując się z nami, informacje te odbierają i na tej podstawie tworzą sobie obraz naszej osoby. Oznacza to znów, że chcemy tego czy nie – pozostawiamy ślad w myślach, w emocjach i w pamięci ludzi, z którymi się kontaktujemy.
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności autoprezentacyjnych podczas wystąpień publicznych oraz umiejętności profesjonalnego przygotowania prezentacji, technik wzbudzania i podtrzymywania zainteresowania słuchaczy, radzenia sobie z tremą, stresem i trudnymi sytuacjami w trakcie wystąpień publicznych.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z wystąpieniami publicznymi w sytuacjach zawodowych.
Korzyści dla Uczestników
Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
-
zdobędą wiedzę dotyczącą struktury dobrej prezentacji, jej zaprojektowania i zrealizowania
-
nauczą się wykorzystywać narzędzia wspierające prezentację
-
rozwiną umiejętności budowania odpowiedniej atmosfery podczas wystąpień publicznych
-
opanują umiejętności minimalizowania tremy (tzw. stresu autoprezentacyjnego)
-
nauczą się świadomie wykorzystywać mowę ciała i inne elementy komunikacji niewerbalnej
-
poznają techniki pobudzania i utrzymania zainteresowania słuchaczy i zapobiegania ich znużeniu
-
dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystywać techniki autoprezentacji – magia pierwszego i … drugiego wrażenia do budowania wizerunku profesjonalnego i wiarygodnego mówcy
-
będą mieli okazję przygotować i przećwiczyć własne mini – prezentacje
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:
- pracę w zespołach
- gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
- dyskusje na forum grupy
- testy/ ankiety
- wykład z prezentacją multimedialną (20%)
I. AUTOPREZENTACJA JAKO KOMUNIKAT W WYSTĄPIENIACH PUBLICZNYCH
1. Efekt „pierwszego wrażenia”
2. Rola wizerunku w życiu zawodowym i publicznym
3. Autodiagnoza stylu
5. Dostosowanie wizerunku do sytuacji publicznych
6. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego kolorem i stylem -
-
strój
-
akcesoria i symbole statusu
7. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego głosem – komunikacja wokalna
8. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego słowem – komunikacja werbalna
9. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego postawą – metoda PROSTO
II. PRZYGOTOWANIE DOBREJ PREZENTACJI – STRUKTURA DIAMENTU
1. Zdefiniowanie celu prezentacji – o czym chcesz mówić
2. Kto będzie słuchał – analiza audytorium
3. Zabłyśnij na wejściu – schemat otwarcia prezentacji
4. Mocny PSB (Power Sound Bite)
5. Treść główna – co i w jaki sposób zawrzeć w prezentacji
6. Efektywne i efektowne zakończenie
7. 9 filarów znakomitej prezentacji
III. SPOSOBY PRZYCIĄGANIA UWAGI SŁUCHACZY
-
Style zapamiętywania i uczenia się dorosłych
-
Budowanie relacji ze słuchaczami
-
Techniki pobudzania i podtrzymywania zainteresowania
-
Jak z dobrej prezentacji zrobić świetną – naucz się opowiadać historie
-
Wykorzystanie humoru
-
Prezentacja za pomocą środków audiowizualnych – mity i fakty (Power Point, flipchart, rzutnik multimedialny, tablica)
IV. PROWADZENIE PREZENTACJI
1. Znalezienie własnego stylu
2. Odpowiadanie na pytania z Sali
3. Techniki radzenia sobie ze stresem i z tremą podczas wystąpienia publicznego
4. Zwroty, którymi nie należy zaczynać i zwroty, którymi nie należy kończyć prezentacji
5. Zwroty, którymi warto rozpocząć i którymi warto skończyć prezentację
V. PROWADZENIE INDYWIDUALNYCH MINI - PREZENTACJI – ĆWICZENIA DOSKONALĄCE INDYWIDUALNE UMIEJĘTNOŚCI AUTOPREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
1. Studium przypadku oparte na tematach z życia codziennego i pracy
VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
1. Indywidualny plan działania
2018-08-27
(2 dni)
(Termin gwarantowany)
Hotel***** Radisson Blu
ul. Straszewskiego 17
Kraków
Szkolenie rozpoczyna się za 2063 dni