To, jakie będą efekty biznesowe realizowanych projektów w zdecydowanej mierze zależy od decyzji gremiów kierowniczych firm i instytucji. Czy będą potrafiły dokonywać na bieżąco trafnej oceny wyboru projektów do realizacji, wspierać, te dobrze rokujące a odrzucać te, które są nieopłacalne lub wręcz szkodliwe? Wiele narzędzi i metod, wykorzystywanych jeszcze całkiem niedawno, dziś okazuje się zbędnymi i przestarzałymi reliktami. Wiedza o skutecznych metodykach i technikach staje się nieodzowna by konkurować w warunkach ciągle zmieniających się warunków otoczenia biznesu. Nowe modele zespołów projektowych, udoskonalone metody weryfikowania projektów i coraz doskonalsze narzędzia informatyczne to podstawowe kwestie, które zarządy i rady nadzorcze muszą poznać, aby sprawnie realizować swoje funkcje kierownicze i nadzorcze. Project management to nie tylko umiejętność sprawnej i efektywnej realizacji przedsięwzięć. To "filozofia" zarządzania oparta na przeświadczeniu, iż rozwój instytucji dokonuje się poprzez wdrażanie projektów mających przynieść konkretne cele, w sposób unikalny angażując zasoby ludzkie, materialne i finansowe.


Żadna organizacja nie przetrwa dziś bez projektów zakończonych sukcesem. Projekty są motorem innowacji i przemian. Sukcesy projektów sprawiają, że organizacje stają się lepsze, silniejsze i bardziej efektywne, lecz w strategiach biznesowych firmy czy instytucji często ulegają przeoczeniu lub są zaniedbywane. W projektach spotykają się ludzie z różnymi oczekiwaniami i poziomem zaangażowania. Zarówno młodzi, gniewni, rozwijający się pracownicy jak również wypaleni menadżerowie. Dla części z nich projekt jest ważny, ale dla części z nich może to być kula u nogi. W zespole projektowym może być również człowiek, który od początku był przeciwny projektowi i który chętnie udowodni wszystkim, że realizacja projektu od początku była bez sensu. Może, to być również obserwator projektu, który z boku monitoruje przebieg projektu i jest mu niechętny, tudzież chętnie zobaczy jego upadek. Co Zarząd i Rada Nadzorcza musi zrobić by tak się nie działo? O tym jest właśnie to szkolenie.

Uczestnicy szkolenia zdobędą wiadomości niezbędne do prawidłowej oceny skuteczności zarządzania projektami, a w szczególności:

  • odpowiedniego wyboru kierownika projektu, zapewnienia właściwego składu zespołu projektowego, przygotowania projektu, realizacji przedsięwzięcia, monitoringu działań oraz zarządzania ryzykiem w projektach, z pozycji kierownictwa firmy czy instytucji
  • poznania specyfiki zarządzania projektami dofinansowanymi ze środków Unii Europejskiej, - moduł opracowany pod kątem potrzeb beneficjentów korzystających z dofinansowania UE (przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych, jednostek budżetowych itp.) oraz pracowników instytucji wdrażających, odpowiedzialnych za ocenę i monitorowanie realizowanych już projektów
  • poznania filozofii i zasad zarządzania jakością oraz dowiedzą się, w jaki sposób oceniać i ukierunkowywać podległych im kierowników projektów na konkretne działania o kluczowym znaczeniu dla skutecznego zrealizowania strategicznych celów firmy i instytucji.. Przećwiczą zastosowanie standardów, narzędzi i technik przy pomocy analiz przypadków wymagających zastosowania nabytych umiejętności
  • poznania reguł tworzenia strategii zarządzania jakością i ciągłego jej doskonalenia oraz powiązań z koncepcjami zarządzania projektami, dla zwiększenia kontroli nad celami, pracą i jej wynikami

Rezultatem tego szkolenie będzie, między innymi poznanie odpowiedzi na następujące pytania:

  • Co należy zrobić, by zapewnić, że w zmieniających się warunkach projekt będzie przewidywalny?
  • Jak stosować proste i intuicyjne kryteria oceny postępów w realizacji projekty, by, nie tracić czasu na poznawanie szczegółowych raportów, generujących nadmierną ilość szczegółowych informacji?
  • Jakie przyjąć metody kontroli i nadzoru, dostosowywane do wielkości projektu, by nie tworzyć zbędnej dokumentacji i nie zginąć w szczegółach?
  • W jaki sposób harmonizować pracę organu wykonawczego i nadzorczego, by tworzyć sporów kompetencyjnych i nie dublować działań kontrolnych?
  • Na czym polegają proste narzędzia i jak je wdrożyć by zapobiec problemom w projektach, których rozstrzygnięcie należy do uprawnień kierownictwa firmy?
  • Jak stosować metody i jaką przyjąć procedurę umożliwiającą szybkie identyfikowanie nierentownych projektów?
  • Na czym polegają metodyki wyboru optymalnego portfela projektów?
  • Jak stworzyć system natychmiastowego informowania kierownictwa o istotnych postępach oraz zagrożeniach wszystkich projektów realizowanych w firmie czy instytucji?
  • Jak identyfikować i upowszechniać najlepsze praktyki i przekształcać je w powtarzalne standardy?
  • Jaki jest wpływ zarządu i rady nadzorczej na zapewnienie dostarczenia przez projekt oczekiwanej i opłaconej jakości produktu generowanego przez projekt i jak ten wpływ wykorzystywać?

Nauka przez przykłady jest chyba najskuteczniejszą metodą zdobywania wiedzy i umiejętności. Konfrontacja wiedzy teoretycznej z prawdziwymi problemami zdecydowanie ułatwia przyswojenie i zrozumienie wiadomości dotyczących zarządzania projektami. Analizując przypadki prawdziwych projektów, można zrozumieć zasady kierowania nimi w różnych branżach przemysłu, poznać metodologie i praktyki zarządzania, a także ustrzec się błędów, które popełnili kierownicy opisywanych projektów. Te właśnie reguły, stanowią treść przewodnią tego szkolenia.


Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z filozofii zarządzania projektami w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ 1. Wprowadzenie do zarządzania projektem

  • definiowanie kierownicze w ramach projektu warunki wstępne efektywnego zarządzania projektem podstawowych pojęć zarządzania projektem
  • aktualne trendy w zarządzaniu projektami
  • systemy i metodyki zarządzania projektem – przegląd wiodących rozwiązań
  • charakterystyka projektu, jako przedsięwzięcia organizacyjnego
    • cele projektu
    • typy projektów
    • czynności koordynacyjne
  • diagnozowanie projektów - dlaczego warto diagnozować projekty?
    • głębsza analiza – skala wymagań oczekiwanych przez kierownictwo firmy
    • diagnozowanie programu obejmującego wiele firm
  • jakie obowiązki spoczywają na kierownictwie wynikające z rezultatów diagnozy?
  • test: „podatność na działania manipulacyjne”

MODUŁ 2. Projekt a strategia firmy

  • cele biznesowe projektu – metodyka weryfikowania trafności celów
  • jaka jest rola i zadania rady nadzorczej, zarządu, sponsora w procesie zatwierdzania i w trakcie realizacji projektu?
  • katalog zadań zarządu i sponsora
  • planowanie kroczące – zakres informacji dla kierownictwa
  • wpływ planowania kroczącego na szacunki i zachowanie ciągłości
  • szacowanie czasu
  • dostępność zasobów – rola gremiów kierowniczych w udostępnianiu zasobów

MODUŁ 3. Co z zakresu metodyki projektu powinny wiedzieć gremia kierownicze?

  • przyspieszanie projektu, działania interwencyjne, odrzucenie projektu
  • budżet projektu – monitorowanie, zmiany – tryby decyzyjne

MODUŁ 4. Komponenty metodyki – niezbędny zakres wiedzy dla kierownictwa firmy/instytucji

  • uzasadnienie biznesowe
  • organizacja
  • plany
  • elementy sterowania
  • zarządzanie ryzykiem
  • jakość w środowisku projektu
  • zarządzanie konfiguracją
  • sterowanie zmianami

MODUŁ 5. Techniki projektowe

  • planowanie oparte na produktach
  • przeglądy jakości - podejście do sterowania zmianami

MODUŁ 6. Dobre rady – czyli jaką niezbędną informację o projekcie na poszczególnych jego etapach muszą otrzymywać gremia kierownicze

  • zły menedżer projektu
  • dobry menedżer projektu
  • odpowiedzialność członków zespołu – test : „test sylwetki zawodowej”
  • zarządzanie macierzą
  • karta projektu
  • tworzenie karty projektu

MODUŁ 7. Budowa zespołu projektowego - uczestnicy projektu, struktura zespołu

  • kierownik – menedżer projektu – jak go wybrać?
  • struktura podziału pracy w zespole
    • szkolenie i doskonalenie zespołu
    • motywowanie do efektywnej pracy grupowej
    • metody grupowego rozwiązywania problemów

MODUŁ 8. Planowanie projektu - cykl życia projektu

  • uzgadnianie celów- weryfikacja na tle strategii firmy
  • dobrze i źle zdefiniowane cele - przykłady
  • problem ze źle zdefiniowanymi kamieniami milowymi
  • ścieżki rezultatów
  • opracowywanie ścieżek rezultatów
  • analizowanie ścieżek rezultatów
  • szczegółowe opracowywanie kamieni milowych
  • podział kamieni milowych
    • metody szacowania czasu trwania i kosztów zadań projektowych
    • schemat sieciowy projektu (metoda ścieżki krytycznej)
    • harmonogram projektu (wykres gantta; kamienie milowe)
    • harmonogram a budżet -podstawowe reguły współzależności

MODUŁ 9. Czas realizacji projektu

  • struktura podziału pracy (pps/ang. wbs), jej wykorzystanie w planowaniu i kontroli
  • zadania projektu - zależności miedzy nimi i dodatkowe ograniczenia zadań w czasie
  • określenie i przydział zasobów, rozwiązywanie problemu przeciążenia zasobów
  • zarządzanie czasem w trakcie realizacji projektu – aktualizowanie harmonogramu bieżącego na podstawie informacji o realizacji projektu, zmianach w dostępności zasobów i wymaganiach klienta
  • metoda wartości wypracowanej – co warto o tym wiedzieć?
  • monitorowanie postępów z użyciem metody wartości wypracowanej
  • ograniczenia metody wartości wypracowanej

MODUŁ 10. Na czym polega szacowanie czasu realizacji zadań na podstawie zawartości pracy?

  • typy zależności
    • opóźnienie
    • zadania i podzadania
    • ścieżka krytyczna
    • zapas czasu
    • optymalizacja

MODUŁ 11. Realizacja i kontrola projektu

  • cele projektu (główne i cząstkowe), tzw. „drzewo celów”, macierz wzajemnej relacji celów projektu
  • strukturyzacja projektu a struktura organizacyjna (np. technika czarnej skrzynki, diagram sprzężenia zwrotnego
  • koszty, przychody, przepływy gotówkowe
    • przekroje i szacowanie kosztów projektów
    • budżetowanie, jako narzędzie zarządzania projektem – rola i możliwości kierownictwa

MODUŁ 12. Podział obowiązków

  • menedżer projektu
  • menedżerowie pakietów pracy i modułów
  • członkowie zespołu
  • sponsor projektu
  • biuro projektu
  • grupa koordynująca
  • komunikacja
  • lista kontrolna menedżera projektu
  • aktualizowanie planu w praktyce

MODUŁ 13. Monitorowanie postępów

  • raporty dla członków zespołu
  • raporty dla zarządzających - co powinny zawierać?

MODUŁ 14. Podstawy zarządzania ryzykiem w projekcie

  • identyfikacja czynników ryzyka - rodzaje ryzyka w projekcie
  • kwantyfikacja ryzyka - szacowanie ryzyka
  • analiza ryzyka test: „twoja skłonność do ryzyka”
  • plany przeciwdziałania
  • zmienna natura projektów
    • rosnące ograniczenia prawne i administracyjne
    • rosnąca złożoność
    • rosnący wpływ technologii
    • rosnący wpływ kultury
    • rosnące znaczenie błędów

MODUŁ 15. Planowanie komunikacji

  • dystrybucja informacji
  • sprawozdawczość

MODUŁ 16. Jakość w projekcie

  • planowanie jakości
  • zapewnienie jakości
  • sterowanie jakością

MODUŁ 17. Kryzysy w projektach i jak ich uniknąć?

MODUŁ 18. Porażki projektów

MODUŁ 19. Oprogramowanie wspomagające i standardy

  • zarządzanie projektami
  • wykresy gantta i ścieżki pert
  • standardy i metody zarządzania projektami
  • project management book of knowledge (pmbok)
  • PRINCE2R
  • metodologia agile
  • ISO 1000

MODUŁ 20. Zamykanie projektu

MODUŁ 21. Podsumowanie

Często czytamy o idealnych menedżerach i choć myślimy po europejsku, robimy to, co radzą amerykańscy autorzy i zarządzający. Praktyka wskazuje, że często otaczająca nas rzeczywistość jest w z takim podejściem w konflikcie. W tym szkoleniu najistotniejszy będzie jego wymiar praktyczny uwzględniający nasze krajowe uwarunkowania, krajowe regulacje prawne i dyrektywy europejskie. Szkolenie będzie prowadzone aktywnymi metodami z wykorzystaniem studiów przypadków, pracy zespołowej oraz rzeczywistych projektów. Zajęcia będą prowadzone w formie prezentacji power-point z omawianiem kluczowych kwestii problemowych. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków. W zależności od zapotrzebowania, możliwe są praktyczne warsztaty we wszystkich aspektach szkolenia. Uzupełnieniem wskazanych metod będą ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy oraz moderowana dyskusja.