Szkolenia administracji | Szkolenia prawo | Szkolenia marketing | Szkolenia Kraków | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Poznań | Szkolenia Wrocław | Szkolenia Zakopane

aktualnie jesteś: Strona Główna / Szkolenia zamknięte / Marketing / Trade Marketing - czyli jak skutecznie budować pozycję firmy w kanałach sprzedaży i u partnerów...

Trade Marketing - czyli jak skutecznie budować pozycję firmy w kanałach sprzedaży i u partnerów handlowych

Celem warsztatu jest wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia niezbędne do stworzenia lub optymalizacji sposobu działania Trade Marketingu w firmie. Warsztat odnosi się do kontekstu zewnętrznego i wewnętrznego, w którym Trade Marketing funkcjonuje oraz do sposobów skutecznego wypełniania jego zadań tak, aby maksymalizować pozycję firmy w kanałach sprzedaży oraz u poszczególnych partnerów handlowych.


Ten interaktywny warsztat prowadzony jest z perspektywy konsumentów i nabywców, którzy na różne sposoby odbierają bodźce, mające wpływać na ich decyzje zakupowe i zachowania konsumpcyjne. Sposób działania firmy – a w szczególności Trade Marketingu – jest pokazany „oczami” odbiorcy i oceniany w sposób „zdroworozsądkowy” pod kątem skuteczności. Wnioski z analizy przypadków służą stworzeniu takiego Trade Marketingu w firmie, który w skuteczny sposób potrafi wpłynąć na rozwój sprzedaży i udziałów rynkowych poprzez przygotowanie i efektywne wdrożenie planów działania, odpowiadających na potrzeby nabywców i partnerów handlowych. Poruszane kwestie będą także uzupełniane prezentacją praktycznych narzędzi, usprawniających operacyjne funkcjonowanie Trade Marketingu.



Korzyści dla uczestników

Po warsztacie uczestnicy będą w stanie:

  • Zrozumieć złożoność kontekstu zewnętrznego (nabywcy, kanały sprzedaży i partnerzy handlowi), w którym funkcjonuje Trade Marketing.
  • Zrozumieć rolę i zależności, w których Trade Marketing funkcjonuje w samej firmie.
  • Skutecznie zaprojektować najbardziej optymalny sposób pracy oraz strukturę Trade Marketingu w swojej firmie.
  • Dostosować i wdrożyć praktyczne narzędzia, usprawniające pracę Trade Marketingu oraz jego współpracę z innymi działami firmy oraz partnerami handlowymi.


Szkolenia polecamy dla

Warsztat adresowany jest do pracowników działów marketingu, trade marketingu i sprzedaży, chcących poznać sposoby tworzenia i działania efektywnej funkcji Trade Marketingu w firmie.



Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia

Interaktywny warsztat polegający na praktycznym przedstawieniu, omówieniu oraz przećwiczeniu elementów związanych ze sprawnym funkcjonowaniem trade marketingu. Poprzez doświadczenie trenera, warsztat będzie także wzbogacony o elementy doradztwa biznesowego, które pozwolą skutecznie odnieść się do konkretnych sytuacji pojawiających się w pracy uczestników warsztatu. Metody dydaktyczne stosowane podczas warsztatu:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Dyskusje moderowane
  • Analizy przypadków
  • Przykłady dobrych praktyk
  • Mini wykłady


Program szkolenia

Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.

  1. Definicja nowoczesnego Trade Marketingu
    Uczestnicy zostaną wprowadzeni w kluczowe i najnowsze informacje i trendy z dziedziny trade marketingu. Pozwoli to na wprowadzenie i zdefiniowanie kontekstu warsztatu. Sesja ta będzie także dobrym kontekstem do zapoznania się uczestników ze sobą oraz do pierwszej wymiany doświadczeń.

    Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
    • Nabywca (shopper) – alter ego konsumenta?
    • Badania zachowań nabywców.
    • Typy nabywców i misje zakupowe.
    • Wiedza kanałowa i kliencka.
    • Jak zgrać interesy firmy, konsumenta i partnera handlowego?
    • Budowanie wartości kategorii produktu a budowanie udziałów rynkowych.

     

  2. Kluczowe obszary działania i narzędzia Trade Marketingu.
    Podczas tego modułu (który będzie zajmował większość czasu warsztatu), uczestnicy poznają „od kuchni” warsztat funkcjonowania nowoczesnego i efektywnego działu Trade Marketingu. Moduł ten jest przede wszystkim nastawiony na praktyczne poznanie, zrozumienie i przyswojenie narzędzi w kontekście działań trade marketingowych podejmowanych przez firmy uczestników. Uczestnicy wyjdą z tej sesji z „gotowymi” rozwiązaniami, które będą mogli od razu zastosować w swojej pracy.

    Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
    • Misja i strategiczne cele Trade Marketingu w ramach realizacji strategicznych celów firmy
    • Trade Marketing jako ambasador działu Sprzedaży w Marketingu i odwrotnie.
    • Trade Marketing jako aktywny partner strategicznego planowania firmy.
    • Strategie produktowe, kanałowe i promocyjne.
    • Efektywne narzędzia pracy Trade Marketingu.
    • Plany trade marketingowe – planowanie i egzekucja aktywności kanałowych i klienckich krok po kroku.
    • Komunikacja z działem Marketingu i działem Sprzedaży.
    • Wspieranie komunikacji w partnerami handlowymi.
    • Merchandising i zarządzanie kategorią (Catman).

     

  3. Organizacja pracy Trade Marketingu.
    Uczestnicy, na podstawie dotychczasowych doświadczeń (swoich oraz warsztatowych) będą mieli okazję zastanowić się nad optymalną organizacją funkcji Trade Marketingu w swojej firmie. Uczestnicy zdefiniują także optymalny sposób pracy działu Trade Marketingu, jak również kompetencje i doświadczenie osób, które Trade Marketingiem mogą/powinny się w firmie zajmować.

    Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
    • Czy potrzebny jest osobny dział Trade Marketingu?
    • Kompetencje marketingowe i sprzedażowe pracowników Trade Marketingu.
    • Które podejście jest bardziej strategiczne: z perspektywy kanałów i partnerów handlowych czy z perspektywy marek i kategorii produktów?
    • Struktura organizacyjna Trade Marketingu.
    • Cykl pracy Trade Marketingu.
    • Zarządzanie złożonością matrycy wielu kanałów i klientów oraz wielu marek i kategorii produktów.

     

  4. Współpraca Trade Marketingu z innymi działami w firmie.
    Uczestnicy poznają zasady podnoszenia efektywności funkcjonowania samego działu Trade Marketingu, jak również jego współpracy z innymi działami w firmie. Ponownie, nacisk zostanie położony na wypracowanie – na podstawie rozwiązań modelowych oraz najlepszych praktyk – efektywnego sposobu funkcjonowania działów Trade Marketingu w firmach uczestników.

    Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
    • Marketing i Sprzedaż jako klienci wewnętrzni Trade Marketingu.
    • Aspekty finansowe działań Trade Marketingu.
    • Aspekty logistyczne działań Trade Marketingu.
    • Mapowanie i optymalizacja horyzontalnych procesów między działowych.
    • Definiowanie ról i odpowiedzialności w ramach działań trade marketingowych.

 

Wybrane opinie uczestników na temat szkolenia:

 

"Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Przeprowadzone z należytą starannością i uwagą na szczegóły."

 

"Było tak ciekawie, że dwa dni zbyt szybko minęły.Chętnie zostałabym jeszcze dłużej."

 

"Rzetelnie, profesjonalnie, konkretnie i na temat."


"Wciąga :-)"


"Ciekawa formuła i sposób prowadzenia szkolenia."



Szkolenie prowadzi:

Marcin Rzucidło

Marcin Rzucidło

Praktyk sprzedaży i marketingu z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjno-handlowych. Zajmował się również zarządzaniem organizacją, zasobami ludzkimi oraz produkcją. Posiada umiejętność przekazywania wiedzy na najwyższym poziomie.



Szkolenie otwarte organizujemy w dniach:



Szkolenia o podobnej tematyce:


Pojęcia związane z tym szkoleniem: trade marekting, marektingowe, techniki marektingu, sposoby na marketing, sprzedaż, reklama, nowoczesny marketing, szkolenia marketing, trade marketingu, szkolenie marketing, marketing szkolenia, marketing szkolenia kraków, szkolenia marketing kraków, szkolenia kraków marketing, szkolenie z marketingu, marketing szkolenie, szkolenia marketingowe kraków, szkolenie marketing kraków
Kontakt w sprawie szkolenia zamkniętego
Aleksandra Bilińska
Manager ds. Organizacji Szkoleń
Aleksandra BILIŃSKA
Wiem, że to szczegóły decydują o powodzeniu przedsięwzięcia, więc dokładnie wsłuchuję się Państwa potrzeby.
Tel: +48 515 212 448
E-mail: Napisz do mnie
Szkolenia zamknięte w AVENHANSEN

Szkolenia zamknięte to takie, które organizujemy dla wybranej firmy. Są poprzedzone badaniami i szczegółową analizą potrzeb szkoleniowych.


Gwarantujemy, że program szkoleniowy, ćwiczenia i sposób prowadzenia zajęć oraz wszelkie inne elementy szkolenia będą przygotowane specjalnie dla Państwa - tak, aby spełniały Państwa oczekiwania.

Dążymy do jak najlepszego wykorzystanie czasu i możliwości, aby efekty szkolenia były dla Państwa największe.

Poznaj nasze szkolenia zamknięte

Biuletyn

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych, zapisz się do naszego biuletynu a raz na dwa tygodnie otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Możesz też zapisać się do biuletynu na otrzymywanie ciekawych artykułów.

W ramach szkolenia zamkniętego możemy zapewnić Państwu:

  • Badanie potrzeb szkoleniowych i dopasowanie programu szkolenia do Państwa indywidualnych potrzeb
  • Raport poszkoleniowy
  • Wybór najlepszego Trenera do realizacji powierzonego zadania
  • Indywidualne dopasowanie terminu i miejsca szkolenia
  • Wyszukanie i rezerwację:
    • hotelu
    • sali szkoleniowej
    • usług kateringowych
    • transportu na miejsce szkolenia i z powrotem
    • dodatkowych atrakcji i zagospodarowanie wolnego czasu
  • Opiekę koordynatora szkolenia
  • Opieka poszkoleniowa Trenera (możliwość korespondencji mailowej)

 

Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:

Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl

Integracja

Komentarz

Podziel się spostrzeżeniami i przemyśleniami na temat opisywanego zagadnienia.

 


30-053 Kraków, ul. Kronikarza Galla 4, lokal 9
2007 - 2014 © Wszystkie prawa zastrzeżone
Zadzwoń do nas:
Kraków: 12 399 41 90, Warszawa: 22 188 13 03, Poznań: 61 278 50 61, Wrocław: 71 70 70 321