Ten interaktywny warsztat prowadzony jest z perspektywy konsumentów i nabywców, którzy na różne sposoby odbierają bodźce, mające wpływać na ich decyzje zakupowe i zachowania konsumpcyjne. Sposób działania firmy – a w szczególności Trade Marketingu – jest pokazany „oczami” odbiorcy i oceniany w sposób „zdroworozsądkowy” pod kątem skuteczności. Wnioski z analizy przypadków służą stworzeniu takiego Trade Marketingu w firmie, który w skuteczny sposób potrafi wpłynąć na rozwój sprzedaży i udziałów rynkowych poprzez przygotowanie i efektywne wdrożenie planów działania, odpowiadających na potrzeby nabywców i partnerów handlowych. Poruszane kwestie będą także uzupełniane prezentacją praktycznych narzędzi, usprawniających operacyjne funkcjonowanie Trade Marketingu.

 

Po warsztacie uczestnicy będą w stanie:

 

 

  • Zrozumieć złożoność kontekstu zewnętrznego (nabywcy, kanały sprzedaży i partnerzy handlowi), w którym funkcjonuje Trade Marketing.
  • Zrozumieć rolę i zależności, w których Trade Marketing funkcjonuje w samej firmie.
  • Skutecznie zaprojektować najbardziej optymalny sposób pracy oraz strukturę Trade Marketingu w swojej firmie.
  • Dostosować i wdrożyć praktyczne narzędzia, usprawniające pracę Trade Marketingu oraz jego współpracę z innymi działami firmy oraz partnerami handlowymi.

Czas trwania szkolenia:
1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni szkoleniowe (2 x 8 godzin) - szczegółowy harmonogram do ustalenia

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane u dołu strony.

Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.

  1. Definicja nowoczesnego Trade Marketingu
    Uczestnicy zostaną wprowadzeni w kluczowe i najnowsze informacje i trendy z dziedziny trade marketingu. Pozwoli to na wprowadzenie i zdefiniowanie kontekstu warsztatu. Sesja ta będzie także dobrym kontekstem do zapoznania się uczestników ze sobą oraz do pierwszej wymiany doświadczeń.

    Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
    • Nabywca (shopper) – alter ego konsumenta?
    • Badania zachowań nabywców.
    • Typy nabywców i misje zakupowe.
    • Wiedza kanałowa i kliencka.
    • Jak zgrać interesy firmy, konsumenta i partnera handlowego?
    • Budowanie wartości kategorii produktu a budowanie udziałów rynkowych.

     

  2. Kluczowe obszary działania i narzędzia Trade Marketingu.
    Podczas tego modułu (który będzie zajmował większość czasu warsztatu), uczestnicy poznają „od kuchni” warsztat funkcjonowania nowoczesnego i efektywnego działu Trade Marketingu. Moduł ten jest przede wszystkim nastawiony na praktyczne poznanie, zrozumienie i przyswojenie narzędzi w kontekście działań trade marketingowych podejmowanych przez firmy uczestników. Uczestnicy wyjdą z tej sesji z „gotowymi” rozwiązaniami, które będą mogli od razu zastosować w swojej pracy.

    Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
    • Misja i strategiczne cele Trade Marketingu w ramach realizacji strategicznych celów firmy
    • Trade Marketing jako ambasador działu Sprzedaży w Marketingu i odwrotnie.
    • Trade Marketing jako aktywny partner strategicznego planowania firmy.
    • Strategie produktowe, kanałowe i promocyjne.
    • Efektywne narzędzia pracy Trade Marketingu.
    • Plany trade marketingowe – planowanie i egzekucja aktywności kanałowych i klienckich krok po kroku.
    • Komunikacja z działem Marketingu i działem Sprzedaży.
    • Wspieranie komunikacji w partnerami handlowymi.
    • Merchandising i zarządzanie kategorią (Catman).

     

  3. Organizacja pracy Trade Marketingu.
    Uczestnicy, na podstawie dotychczasowych doświadczeń (swoich oraz warsztatowych) będą mieli okazję zastanowić się nad optymalną organizacją funkcji Trade Marketingu w swojej firmie. Uczestnicy zdefiniują także optymalny sposób pracy działu Trade Marketingu, jak również kompetencje i doświadczenie osób, które Trade Marketingiem mogą/powinny się w firmie zajmować.

    Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
    • Czy potrzebny jest osobny dział Trade Marketingu?
    • Kompetencje marketingowe i sprzedażowe pracowników Trade Marketingu.
    • Które podejście jest bardziej strategiczne: z perspektywy kanałów i partnerów handlowych czy z perspektywy marek i kategorii produktów?
    • Struktura organizacyjna Trade Marketingu.
    • Cykl pracy Trade Marketingu.
    • Zarządzanie złożonością matrycy wielu kanałów i klientów oraz wielu marek i kategorii produktów.

     

  4. Współpraca Trade Marketingu z innymi działami w firmie.
    Uczestnicy poznają zasady podnoszenia efektywności funkcjonowania samego działu Trade Marketingu, jak również jego współpracy z innymi działami w firmie. Ponownie, nacisk zostanie położony na wypracowanie – na podstawie rozwiązań modelowych oraz najlepszych praktyk – efektywnego sposobu funkcjonowania działów Trade Marketingu w firmach uczestników.

    Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
    • Marketing i Sprzedaż jako klienci wewnętrzni Trade Marketingu.
    • Aspekty finansowe działań Trade Marketingu.
    • Aspekty logistyczne działań Trade Marketingu.
    • Mapowanie i optymalizacja horyzontalnych procesów między działowych.
    • Definiowanie ról i odpowiedzialności w ramach działań trade marketingowych.

 

Wybrane opinie uczestników na temat szkolenia:

 

"Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Przeprowadzone z należytą starannością i uwagą na szczegóły."

 

"Było tak ciekawie, że dwa dni zbyt szybko minęły.Chętnie zostałabym jeszcze dłużej."

 

"Rzetelnie, profesjonalnie, konkretnie i na temat."

 

"Wciąga :-)"

 

"Ciekawa formuła i sposób prowadzenia szkolenia."

Interaktywny warsztat polegający na praktycznym przedstawieniu, omówieniu oraz przećwiczeniu elementów związanych ze sprawnym funkcjonowaniem trade marketingu. Poprzez doświadczenie trenera, warsztat będzie także wzbogacony o elementy doradztwa biznesowego, które pozwolą skutecznie odnieść się do konkretnych sytuacji pojawiających się w pracy uczestników warsztatu. Metody dydaktyczne stosowane podczas warsztatu:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Dyskusje moderowane
  • Analizy przypadków
  • Przykłady dobrych praktyk
  • Mini wykłady