Cel szkolenia: 

Podczas warsztatów szczególny nacisk zostanie położony na proces budowania relacji z pacjentem, już od pierwszego kontaktu oraz tzw. prowadzenie pacjenta w ramach sprawowanej nad nim opieki medycznej. Niezwykle ważnym elementem będzie trening technik, które sprzyjają nawiązaniu relacji z pacjentem i stworzeniu długofalowej relacji pomiędzy nim a placówką leczniczą

 

Co zyskają uczestnicy szkolenia? 

Uczestnicy warsztatów zyskają praktyczną wiedzę w połączeniu z umiejętnościami na temat czynników, które osłabiają i wzmacniają proces budowania relacji z chorymi. Warsztaty wzmocnią Państwa świadomość w tym zakresie i pozwolą na podejmowanie działań adekwatnych do różnych sytuacji komunikacyjnych, w tym wysoce stresogennych. 

Przygotujemy Państwa do tych zadań w sposób kompleksowy a także wskażemy kierunki działań, które będą sprzyjać umacnianiu relacji z pacjentem, co następnie może przełożyć się na dalszy rozwój Państwa placówki. 
 


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Reklamacje

Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.

Regulamin: Reklamacje ►

 


Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I: SESJA COACHINGOWA 

Sesja coachingowa będzie poświęcona z jednej strony wspólnej analizie słabych punktów, problemów i ryzyk, które mogą potencjalnie zmniejszać efektywną działalność leczniczą w obszarze budowania relacji z pacjentem. Sesja będzie okazją do wspólnej burzy mózgów i znalezienia optymalnych rozwiązań sprzyjających budowaniu relacji z chorym w oparciu o komunikację interpersonalną.

  • Analiza słabych i mocnych stron w celu zdiagnozowania problemów i wypracowania najbardziej efektywnych rozwiązań komunikacji z pacjentem
  • Jak budować długotrwałe relacje w oparciu o kompleksową i zintegrowaną opieką zdrowotną
  • Jak podnieść efektywność komunikacji z pacjentem biorąc pod uwagę wiele czynników takich jak: rodzaj i stopień niepełnosprawności, wiek, chorobę, stan psychofizyczny 

 

MODUŁ II: KOMUNIKACJA Z PACJENTEM 

W trakcie tego modułu szkoleniowego zostaną omówione najważniejsze elementy związane z prowadzeniem komunikacji, które mogą wpłynąć zarówno pozytywnie, jak i negatywnie na nawiązanie kontaktu z pacjentem. Przekazywana wiedza będzie opierać się o wyniki badań, analiz i przeprowadzonych wdrożeń w tym obszarze. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z przeglądem wybranych narzędzi nowoczesnej i profesjonalnej komunikacji z pacjentem. Ważnym punktem modułu będzie wspólna analiza czynników, które decydują o skuteczności oraz te, które utrudniają lub wręcz uniemożliwiają efektywną komunikację.

  • Przegląd narzędzi nowoczesnej komunikacji z pacjentami 
  • Czynniki skuteczności i niepowodzeń komunikacyjnych 
  • Najczęstsze problemy komunikacyjne z chorymi i ich rodzinami (manipulacja, agresja, niezrozumienie, niepokój i lęk, zarzuty, roszczenia) 

 

MODUŁ III: MODEL OPIEKI KOMPLEKSOWEJ I ZINTEGROWANEJ 

Wraz z tym jak zmienia się medycyna, wprowadzane są nowe modele opieki nad pacjentem a ich najnowszymi wyznacznikami stały się kompleksowość i integracja. Moduł  podejmuje najważniejsze wyzwania i korzyści związane z budowaniem relacji z pacjentem w oparciu o model zintegrowanej i kompleksowej opieki zdrowotnej. 

  • Przegląd najnowszych programów opieki medycznej w oparciu o kompleksowość i integrację 
  • Komunikacja z pacjentem w całym cyklu sprawowania opieki nad pacjentem - korzyści i zagrożenia 
  • Jak w sposób nowoczesny budować dialog z pacjentem - dokąd chcemy razem zmierzać

 

MODUŁ IV: EDUKACJA I PROMOCJA ZDROWIA ORAZ PLANY LECZENIA 

Moduł będzie okazją do wspólnej dyskusji oraz oceny poszczególnych etapów leczenia pacjenta jako spersonalizowanego harmonogramu procedur widzianego z punktu widzenia zarówno lekarza, jak i pacjenta. Wspólnie z uczestnikami szkolenia zostanie przeprowadzona szczegółowa analiza poszczególnych etapów diagnozowania i leczenia tak aby uzyskać jak najlepszą efektywność komunikacyjną poprzez danie poczucia pacjentowi, że jest partnerem w jego współtworzeniu zgodnie z jego potrzebami zdrowotnymi. Ważnym elementem modułu będą praktyczne warsztaty jak w plany leczenia wkomponować komunikację związaną z edukacją i promocją zdrowia.

  • Informacja o stanie zdrowia pacjenta a plan leczenia
  • Jak przekonać pacjenta do podjęcia leczenia i pełnej realizacji planu diagnozy i leczenia
  • Jak skutecznie edukować o zdrowiu i przekonać pacjenta do zdrowego stylu życia

Szkolenie zostało oparte o dobre praktyki (good practices), burze mózgów (brainstorm) oraz wyniki własnych badań dzięki którym uczestnicy będą mieli możliwość wspólnego tworzenia najlepszych rozwiązań zmierzających do zbudowania długotrwałych relacji w ramach różnych rodzajów działalności leczniczej ambulatoryjnej i szpitalnej.

Warsztaty są nastawione na przekazanie praktycznej wiedzy połączonej z treningiem umiejętności i kompetencji w zakresie nawiązywania, budowania i umacniania relacji z pacjentem.