Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Techniki negocjacji, o których nie słyszałeś

Techniki negocjacji, o których nie słyszałeś

Techniki negocjacji są wykorzystywane przez nas na co dzień, choć nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Konsumenci targują się o ceny towarów i usług, rodzice odgrywają przed dziećmi rolę dobrego i złego policjanta, na co te odpowiadają metodą gry czasem, rzucając utarte: „zaraz”,...

Jak wykorzystać zasoby pracowników?

Nie od dziś wiadomo, że jedną z najbardziej cenionych inwestycji w biznesie jest inwestycja w kapitał ludzki. Zyskuje ona na znaczeniu zwłaszcza w ostatnich latach, kiedy to polski rynek pracy zaczynają dominować wielkie zagraniczne korporacje, zatrudniające tysiące pracowników. W jaki sposób...
Czy asertywność to NIE?

Czy asertywność to NIE?

Słowo asertywność na przestrzeni kilkunastu lat zrobiło ogromną karierę. Zna je praktycznie każdy Polak. Jak być asertywnym możemy się nauczyć na licznych kursach, szkoleniach, czytając książki o tej tematyce. Potocznie asertywność kojarzona jest z umiejętnością mówienia NIE. Jednak...
SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI … czy większość wie lepiej?

SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI … czy większość wie lepiej?

Społeczny dowód słuszności, zwany również „dowodem tłumu”, to jedna z fundamentalnych zasad rządzących ludzkim zachowaniem. Zasada ta głosi, że zachowanie człowieka pozostaje pod wielkim wpływem postępowania otaczających go ludzi, zwłaszcza tych, z którymi się silnie utożsamia. Zasadę...
Jak być szczęśliwym

Jak być szczęśliwym :-)

(BARDZO - wersja dla tych, którzy widzą szklankę do połowy pełną, lub CHOCIAŻ TROCHĘ - wersja dla tych, którzy widzą szklankę do połowy pustą)   (…) Pewien młodzieniec zapytał najmądrzejszego z ludzi o tajemnicę szczęścia. Mędrzec poradził młodzieńcowi,...
Nadchodzi praca 2.0

Nadchodzi praca 2.0

Zapożyczone z obszaru informatyki określenie 2.0 dotyczy m.in. nowego modelu pracy, w której nie liczy się już tylko etat i stałe zatrudnienie, przychodzenie do pracy w określonych godzinach i siedzenie 8 h za biurkiem; ale również praca zdalna, wykorzystanie do współpracy freelancerów, wysoko...
Odpowiednia relacja z klientem szybkim sposobem na sukces w sprzedaży

Odpowiednia relacja z klientem szybkim sposobem na sukces w sprzedaży

Rosnący popyt, normalny w czasach wzrastającego konsumpcjonizmu sprawia, że rynek pracy jest niezwykle bogaty w sprzedawców hurtowych i detalicznych, działających tak na określonym terenie, jak i trudniących się handlem obwoźnym. Nie każda firma jednak jest w stanie sprzedać swoje produkty...
Jak zostać sprzedażowym ninja, czyli 5 podstawowych cech dobrego przedstawiciela handlowego

Jak zostać sprzedażowym ninja, czyli 5 podstawowych cech dobrego przedstawiciela handlowego

Wyniki sprzedawców są uwarunkowane wieloma czynnikami, ale dobre relacje z klientem mają wyłącznie pozytywny wpływ na efekty ich pracy i pomagają w realizacji celów. Budowa solidnej więzi jest jednak procesem czasochłonnym i angażującym, dlatego handlowcom zależy na ciągłej poprawie wzajemnych...
„WITAJ NA POKŁADZIE”, czyli o onboardingu nowego pracownika

„WITAJ NA POKŁADZIE”, czyli o onboardingu nowego pracownika

      Z efektem współczesnego rozumienia wprowadzenia nowego pracownika do pracy kojarzy mi się słynna przypowieść „O trzech kamieniarzach”:     Pewien mędrzec wybrał się spacer. Dotarł do kamieniołomu i ujrzał trzech kamieniarzy pracujących...
HEURYSTYCZNE METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW – czyli kreatywność zbiorowa

HEURYSTYCZNE METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW – czyli kreatywność zbiorowa

Gdy w październiku 1852 roku Francis Guthrie (brytyjski prawnik, matematyk i botanik; profesor i rektor South African College) kolorował mapę Anglii, zauważył, że cztery kolory wystarczą, by każde dwa sąsiadujące ze sobą hrabstwa różniły się barwą. Pomyślał: „Czy 4 barwy wystarczą...