Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Jak przygotować się do służbowej rozmowy telefonicznej? Podpowiadamy

Jak przygotować się do służbowej rozmowy telefonicznej? Podpowiadamy

Służbowa rozmowa przez telefon może być skuteczna, pod warunkiem że się do niej odpowiednio przygotowujemy. Przygotowanie do rozmowy telefonicznej z klientem, kontrahentem czy partnerem biznesowym powinno obejmować następujące aspekty: zgromadzenie informacji, określenie celu rozmowy, opracowanie...
Techniki sprzedaży - czym są? 9 skutecznych technik sprzedaży, które zwiększą Twoją sprzedaż

Techniki sprzedaży - czym są? 9 skutecznych technik sprzedaży, które zwiększą Twoją sprzedaż

Techniki sprzedaży to zbiór strategii wykorzystywanych w procesie sprzedaży w celu przekonania i zachęcenia potencjalnego klienta do zakupu produktów lub usług. Mimo że mogą one wydawać się głównie domeną osób, które na co dzień zajmują się sprzedażą,...
Jak rozwijać myślenie krytyczne?

Czy myślenie krytyczne to kompetencja przyszłości? Jak się go nauczyć?

Od czasów antycznych filozofów, takich jak Sokrates, Platon czy Arystoteles, którzy wyznaczali drogę w kwestionowaniu, analizie i logicznym rozumowaniu, myślenie krytyczne stanowi fundament rozwijania głębokiego zrozumienia świata. Dziś zdolność do przemyślanego analizowania...
Jak zespół impostora wpływa na karierę zawodową?

Syndrom oszusta a kariera zawodowa. Jak sobie radzić z tym problemem?

Syndrom oszusta dotyka osoby na różnych stanowiskach - pracowników biurowych i fizycznych, menedżerów, artystów, naukowców. Z pozoru różnorodne grupy zawodowe łączy wspólny problem: przekonanie o niezasłużonym sukcesie. Zamiast celebrować...
Jak walczyć z glassofobią?

Jeszcze trema czy już glassofobia? Jakie są przyczyny paraliżującego strachu przed wystąpieniami publicznymi?

Stoisz przed publicznością, serce wali jak oszalałe, dłonie są zimne i spocone, a w głowie pustka. To nie scenariusz filmu grozy, lecz codzienność osób zmierzających się z glassofobią - paraliżującym lękiem przed przemówieniami publicznymi. We współczesnym świecie...
Komunikacja interpersonalna - co to jest?

Komunikacja interpersonalna - co to i na czym polega?

Na każdym etapie rozwoju człowieka towarzyszy mu komunikacja. To proces werbalnego i niewerbalnego przekazywania informacji oraz emocji innej osobie lub grupie. Komunikacja interpersonalna stanowi podstawę funkcjonowania w społeczeństwie - pozwala na nawiązywanie relacji, wymianę poglądów...
Jak walczyć ze zjawiskiem quiet quitting?

Quiet quitting - na czym polega i jak przeciwdziałać zjawisku cichej rezygnacji?

Zjawisko quiet quitting, znane również jako cicha rezygnacja to trend, któremu z uwagą przyglądają się analitycy rynku pracy i stanowi duże wyzwanie dla działu HR. Odzwierciedla zmianę postawy wobec pracy - polega na minimalnym zaangażowaniu i traktowaniu jej jedynie jako źródła...
Jak dbać o pozytywne doświadczenia podczas rekrutacji?

Czym jest Candidate Experience? Dlaczego warto zadbać o pozytywne doświadczenia kandydata?

To, w jaki sposób kandydaci odbierają proces rekrutacyjny w firmie, może mieć znaczący wpływ na ich decyzję o dołączeniu do zespołu, ale też na ogólny wizerunek firmy jako pracodawcy. Dlaczego jest to tak ważne? W erze mediów społecznościowych i portali oceniających...
Jakich zachowań wystrzegać się w nowej pracy?

Jaki błędów wystrzegać się pierwszego dnia w nowej pracy? Wyjaśniamy

Pierwszy dzień w nowej pracy może być jednym z najbardziej ekscytujących, a zarazem stresujących momentów w życiu zawodowym. To czas pełen możliwości, ale również chwil, gdy łatwo o popełnienie gafy, która może rzutować na dalsze relacje z kolegami z pracy czy przełożonymi....
Jak kompleks Kopciuszka wpływa na karierę zawodową?

Syndrom Kopciuszka w pracy - czym się objawia i jak go uniknąć?

Syndrom Kopciuszka to termin, który wydaje się być odległy od rzeczywistości korporacyjnych korytarzy, a jednak, jak się okazuje, ma swoje głębokie odzwierciedlenie w dynamice współczesnego miejsca pracy. Historia znana od setek lat, spopularyzowana przez Charles'a Perrault...