Szkolenia administracji | Szkolenia prawo | Szkolenia marketing | Szkolenia Kraków | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Poznań | Szkolenia Wrocław | Szkolenia Zakopane

aktualnie jesteś: Strona Główna / Szkolenia zamknięte / Sprzedaż i obsługa klienta / Skuteczna strategia sprzedażowa, czyli jak efektywnie sprzedawać i zarabiać więcej

Skuteczna strategia sprzedażowa, czyli jak efektywnie sprzedawać i zarabiać więcej

Dzisiejszy klient/partner handlowy jest coraz bardziej świadomy i wymagający. Często jego oczekiwania są nastawione na wspieranie jego rozwoju poprzez wspólne budowanie biznesu. Aby skutecznie odnieść się do jego oczekiwań, a jednocześnie efektywnie realizować wewnętrzne strategiczne cele firmy związane ze wzrostem sprzedaży i zyskowności, potrzebna jest skuteczna strategia sprzedażowa, dobrze przygotowana i wdrożona, która stanowi integralny element ogólnej strategii rozwoju firmy.


Cel warsztatu:

  • Zrozumienie złożoności kontekstu (środowisko zewnętrzne oraz uwarunkowania wewnętrzne firmy), w którym skuteczna strategia sprzedażowa jest tworzona i wdrażana;
  • Zrozumienie oraz wyposażenie uczestników warsztatu w wiedzę i narzędzia dotyczące kluczowych elementów niezbędnych do stworzenia i wdrożenia skutecznej strategii sprzedażowej.


Korzyści dla uczestników

  • Zrozumienie uwarunkowań zewnętrznych (rynki i klienci) oraz wewnętrznych (cele firmy, inne działy) firmy wpływających na skuteczność tworzenia i wdrażania strategii sprzedażowej;
  • Zrozumienie pojęcia strategii sprzedażowej: czym ona jest, po co każda firma powinna ją mieć i w jaki sposób ją efektywnie przygotować i wdrożyć;
  • Zapoznanie się z wachlarzem skutecznych narzędzi służących realizacji celów i strategii sprzedażowych firmy;
  • Umiejętność stworzenia i wdrożenia skutecznej strategii sprzedażowej.


Szkolenia polecamy dla

  • Szefów i właścicieli firm pragnących wzmocnić pozycję firmy na rynku poprzez stworzenie i wdrożenie skutecznej strategii sprzedażowej;
  • Szefów i pracowników działu sprzedaży przygotowujący i/lub realizujący strategie sprzedażowe;
  • Innych osób, które pragną zrozumieć i stosować skuteczne strategie sprzedażowe.


Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia

Interaktywny warsztat polegający na praktycznym przedstawieniu, przyswojeniu oraz przećwiczeniu elementów związanych z tworzeniem i wdrażaniem skutecznej strategii sprzedażowej. Poprzez doświadczenie trenera, warsztat będzie także wzbogacony o elementy doradztwa biznesowego, które pozwolą skutecznie odnieść się do konkretnych sytuacji pojawiających się w pracy uczestników warsztatu.

Metody dydaktyczne stosowane podczas warsztatu:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Dyskusje moderowane
  • Analizy przypadków
  • Przykłady dobrych praktyk
  • Mini wykłady


Program szkolenia

Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.

  1. Wprowadzenie do analizy środowiska handlowego.
    Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
    • Trendy i sytuacja rynków, kanałów sprzedaży oraz klientów.
    • Narzędzia służące zbieraniu i systematyzowaniu informacji rynkowych
    • Segmentacja i ocena potencjału biznesowego poszczególnych podmiotów i ich grup na rynku
    • Zachowania konsumentów i nabywców.
    • Działania sprzedażowe konkurencji.

    Ćwiczenie: uczestnicy wypracują – na podstawie własnych doświadczeń oraz przedstawionych na warsztacie elementów – narzędzia i wnioski opisujące kontekst rynkowy, w którym funkcjonują ich firmy.

  2. Tworzenie strategii sprzedażowej krok po kroku.
    Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
    • Wizja, misja i cele strategiczne dla działu sprzedaży.
    • Proces tworzenia strategii sprzedażowej – etapy, ich charakterystyka, korzyści i pułapki.
    • Sposoby i narzędzia budowania dystrybucji, promocji produktów oraz polityki cenowej.
    • Sposoby i narzędzia rozwoju kanałów sprzedaży i klientów.
    • Spójność strategii sprzedażowej z ogólną strategią firmy.

    Ćwiczenie:
    Uczestnicy – krok po kroku – zostaną w praktyczny sposób przeprowadzeni przez poszczególne etapy tworzenia strategii sprzedażowej. Przy okazji poznają oraz od razu zastosują metodologie i narzędzia wspomagające proces jej tworzenia. Celem tego ćwiczenia jest zrozumienie, przyswojenie i utrwalenie elementów tworzenia strategii sprzedażowej tak, by na podstawie kluczowych elementów wypracowanych podczas warsztatu, uczestnicy mogli swobodnie dopracować strategię sprzedażową w swoich organizacjach.

  3. Organizacja działu sprzedaży i jego pracy pod kątem realizacji strategii sprzedażowej.
    Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
    • Współpraca działu sprzedaży z innymi działami firmy.
    • Efektywna współpraca na osi: marketing, trade marketing, sprzedaż.
    • Organizacja działu sprzedaży.
    • Procesy i kompetencje niezbędne do przygotowania i realizacji skutecznej strategii sprzedażowej.
    • Zarządzanie działem sprzedaży dla efektywnej realizacji strategii sprzedażowej.

    Ćwiczenie:
    uczestnicy w praktyczny sposób wypracują elementy, które są niezbędne, by przygotowana strategia sprzedażowa mogła zostać skutecznie wdrożona przez firmę. Oznaczać to będzie między innymi zdefiniowanie kluczowych elementów pracy nie tylko samego działu sprzedaży, lecz także określenie zależności i punktów współpracy z innymi działami w firmie.

  4. Wdrażanie i monitoring skuteczności strategii sprzedażowej.
    Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
    • Co jest potrzebne w organizacji, aby skutecznie wdrożyć strategię sprzedażową?
    • Metody i narzędzia monitorowania skuteczności strategii sprzedażowej.
    • Wykorzystanie zarządzania przez cele, kluczowych czynników sukcesu oraz zrównoważonej karta wyników.
    • Kiedy należy modyfikować strategię sprzedażową?

    Ćwiczenie:
    uczestnicy wypracują skuteczne sposoby monitorowania skuteczności realizacji strategii sprzedażowej. Ćwiczenie będzie obejmować efektywne narzędzia monitorowania, analizowania i wnioskowania dotyczące realizowanej strategii.


Szkolenie prowadzi:

Marcin Rzucidło

Marcin Rzucidło

Praktyk sprzedaży i marketingu z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjno-handlowych. Zajmował się również zarządzaniem organizacją, zasobami ludzkimi oraz produkcją. Posiada umiejętność przekazywania wiedzy na najwyższym poziomie.


Kontakt w sprawie szkolenia zamkniętego
Aleksandra Bilińska
Manager ds. Organizacji Szkoleń
Aleksandra BILIŃSKA
Wiem, że to szczegóły decydują o powodzeniu przedsięwzięcia, więc dokładnie wsłuchuję się Państwa potrzeby.
Tel: +48 515 212 448
E-mail: Napisz do mnie
Szkolenia zamknięte w AVENHANSEN

Szkolenia zamknięte to takie, które organizujemy dla wybranej firmy. Są poprzedzone badaniami i szczegółową analizą potrzeb szkoleniowych.


Gwarantujemy, że program szkoleniowy, ćwiczenia i sposób prowadzenia zajęć oraz wszelkie inne elementy szkolenia będą przygotowane specjalnie dla Państwa - tak, aby spełniały Państwa oczekiwania.

Dążymy do jak najlepszego wykorzystanie czasu i możliwości, aby efekty szkolenia były dla Państwa największe.

Poznaj nasze szkolenia zamknięte

Biuletyn

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych, zapisz się do naszego biuletynu a raz na dwa tygodnie otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Możesz też zapisać się do biuletynu na otrzymywanie ciekawych artykułów.

W ramach szkolenia zamkniętego możemy zapewnić Państwu:

  • Badanie potrzeb szkoleniowych i dopasowanie programu szkolenia do Państwa indywidualnych potrzeb
  • Raport poszkoleniowy
  • Wybór najlepszego Trenera do realizacji powierzonego zadania
  • Indywidualne dopasowanie terminu i miejsca szkolenia
  • Wyszukanie i rezerwację:
    • hotelu
    • sali szkoleniowej
    • usług kateringowych
    • transportu na miejsce szkolenia i z powrotem
    • dodatkowych atrakcji i zagospodarowanie wolnego czasu
  • Opiekę koordynatora szkolenia
  • Opieka poszkoleniowa Trenera (możliwość korespondencji mailowej)

 

Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:

Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl

Integracja

Komentarz

Podziel się spostrzeżeniami i przemyśleniami na temat opisywanego zagadnienia.

 


30-053 Kraków, ul. Kronikarza Galla 4, lokal 9
2007 - 2014 © Wszystkie prawa zastrzeżone
Zadzwoń do nas:
Kraków: 12 399 41 90, Warszawa: 22 188 13 03, Poznań: 61 278 50 61, Wrocław: 71 70 70 321