Cel warsztatu:

  • Zrozumienie złożoności kontekstu (środowisko zewnętrzne oraz uwarunkowania wewnętrzne firmy),
    w którym skuteczna strategia sprzedażowa jest tworzona i wdrażana;
  • Zrozumienie oraz wyposażenie uczestników warsztatu w wiedzę i narzędzia dotyczące kluczowych elementów niezbędnych do stworzenia i wdrożenia skutecznej strategii sprzedażowej.
  • Zrozumienie uwarunkowań zewnętrznych (rynki i klienci) oraz wewnętrznych (cele firmy, inne działy) firmy wpływających na skuteczność tworzenia i wdrażania strategii sprzedażowej;
  • Zrozumienie pojęcia strategii sprzedażowej: czym ona jest, po co każda firma powinna ją mieć i w jaki sposób ją efektywnie przygotować i wdrożyć;
  • Zapoznanie się z wachlarzem skutecznych narzędzi służących realizacji celów i strategii sprzedażowych firmy;
  • Umiejętność stworzenia i wdrożenia skutecznej strategii sprzedażowej.

 

 


Czas trwania szkolenia:
1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni szkoleniowe (2 x 8 godzin) - szczegółowy harmonogram do ustalenia.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.

  1. Wprowadzenie do analizy środowiska handlowego.
    Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
    • Trendy i sytuacja rynków, kanałów sprzedaży oraz klientów.
    • Narzędzia służące zbieraniu i systematyzowaniu informacji rynkowych
    • Segmentacja i ocena potencjału biznesowego poszczególnych podmiotów i ich grup na rynku
    • Zachowania konsumentów i nabywców.
    • Działania sprzedażowe konkurencji.

    Ćwiczenie: uczestnicy wypracują – na podstawie własnych doświadczeń oraz przedstawionych na warsztacie elementów – narzędzia i wnioski opisujące kontekst rynkowy, w którym funkcjonują ich firmy.
     
  2. Tworzenie strategii sprzedażowej krok po kroku.
    Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
    • Wizja, misja i cele strategiczne dla działu sprzedaży.
    • Proces tworzenia strategii sprzedażowej – etapy, ich charakterystyka, korzyści i pułapki.
    • Sposoby i narzędzia budowania dystrybucji, promocji produktów oraz polityki cenowej.
    • Sposoby i narzędzia rozwoju kanałów sprzedaży i klientów.
    • Spójność strategii sprzedażowej z ogólną strategią firmy.

    Ćwiczenie: Uczestnicy – krok po kroku – zostaną w praktyczny sposób przeprowadzeni przez poszczególne etapy tworzenia strategii sprzedażowej. Przy okazji poznają oraz od razu zastosują metodologie i narzędzia wspomagające proces jej tworzenia. Celem tego ćwiczenia jest zrozumienie, przyswojenie i utrwalenie elementów tworzenia strategii sprzedażowej tak, by na podstawie kluczowych elementów wypracowanych podczas warsztatu, uczestnicy mogli swobodnie dopracować strategię sprzedażową w swoich organizacjach.
     
  3. Organizacja działu sprzedaży i jego pracy pod kątem realizacji strategii sprzedażowej.
    Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
    • Współpraca działu sprzedaży z innymi działami firmy.
    • Efektywna współpraca na osi: marketing, trade marketing, sprzedaż.
    • Organizacja działu sprzedaży.
    • Procesy i kompetencje niezbędne do przygotowania i realizacji skutecznej strategii sprzedażowej.
    • Zarządzanie działem sprzedaży dla efektywnej realizacji strategii sprzedażowej.

    Ćwiczenie: uczestnicy w praktyczny sposób wypracują elementy, które są niezbędne, by przygotowana strategia sprzedażowa mogła zostać skutecznie wdrożona przez firmę. Oznaczać to będzie między innymi zdefiniowanie kluczowych elementów pracy nie tylko samego działu sprzedaży, lecz także określenie zależności i punktów współpracy z innymi działami w firmie.
     
  4. Wdrażanie i monitoring skuteczności strategii sprzedażowej.
    Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
    • Co jest potrzebne w organizacji, aby skutecznie wdrożyć strategię sprzedażową?
    • Metody i narzędzia monitorowania skuteczności strategii sprzedażowej.
    • Wykorzystanie zarządzania przez cele, kluczowych czynników sukcesu oraz zrównoważonej karta wyników.
    • Kiedy należy modyfikować strategię sprzedażową?

    Ćwiczenie: uczestnicy wypracują skuteczne sposoby monitorowania skuteczności realizacji strategii sprzedażowej. Ćwiczenie będzie obejmować efektywne narzędzia monitorowania, analizowania i wnioskowania dotyczące realizowanej strategii.

Interaktywny warsztat polegający na praktycznym przedstawieniu, przyswojeniu oraz przećwiczeniu elementów związanych z tworzeniem i wdrażaniem skutecznej strategii sprzedażowej. Poprzez doświadczenie trenera, warsztat będzie także wzbogacony o elementy doradztwa biznesowego, które pozwolą skutecznie odnieść się do konkretnych sytuacji pojawiających się w pracy uczestników warsztatu.

Metody dydaktyczne stosowane podczas warsztatu:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Dyskusje moderowane
  • Analizy przypadków
  • Przykłady dobrych praktyk
  • Mini wykłady